09/05/2018
La segona edició del Dia mundial de l'acordió a Cervera duplica el nombre d'assistents de l'any passat

Dissabte 5 de maig Cervera es va convertir en la ciutat amfitriona d'acordionistes vinguts d'arreu en motiu de la 2a edició del Dia mundial de l'acordió, que va duplicar l'assistència de participants amb més de 150 músics arribats de diferents llocs d'Espanya, Itàlia i França.

Un dels plats forts del dia va ser la presentació de dos acordions electrònics: Cavagnolo a les mans de Matthieu Chaussalet, vingut de França, i l’acordió Bugari Evo, a les mans de l’acordionista, compositor i pedagog italià Sergio Scappini.

El projecte, impulsat per l’Associació Catalana d’Acordionistes, amb el suport de l’Ajuntament de Cervera, el Conservatori de Cervera i l'Associació Asmuga,  vol donar un gir de 360 graus al món acordionístic, mostrant l’excepcional evolució d’aquest desconegut instrument, que ja està reconegut en altres països com Rússia, Finlàndia, Alemanya o França com un dels instruments amb més possibilitats sonores, per la gran varietat  de models que s’estan dissenyant actualment.

Al llarg del dia, es va poder veure i escoltar acordions i música de tot tipus: començant al matí amb la part més tradicional seguint amb música moderna, clàssica i contemporània, mostrant tot un ventall de repertori i sonoritats infinites que van deixar els assistents impressionats.

Mentre la música d’acordió anava omplint els carrers de la ciutat, als patis de la Universitat de Cervera diferents parades d’artesans de fang, fusta, forja i vidre, compartien l’espai amb parades de llibres, CD, serigrafia, llana, acordions i promocions d’intèrprets com Ferran Martínez i Víctor Gómez. Mentre al Museu de Cervera es realitzava una exposició de la història de l’acordió, i els intèrprets de generació 0.

A la tarda s’omplí de gom a gom el Paranimf de la Universitat, amb l’actuació de quatre orquestres d’acordions: D’acords (Orquestra de l’Escola d’Acordió de Lleida), Hauspoka (Orquestra d’acordions vinguts de Navarra), Orquestra de Sabadell i Els Assossegats (grup modern d’acordions de Cervera).

Totes les formacions van interpretar uns programes molt variats com:  Por una cabeza de Gardel, Viva la vida de Coldplay, cançons típiques de Navarra com Furra furra passant per les cançons de rock català més actuals com  Dona’m la mà de La Gossa Sorda, Les nits no moren mai de Doctor Prats o Camins d’Obrint Pas, així com la interpretació de diferents bandes sonores com: Star Wars, Els miserables o Pirates del Carib. Però el plat final va ser quan totes les orquestres van pujar al damunt de l’escenari acompanyats dels dos mestres electrònics i van interpretar Boig per tu de Sau amb tres cantants solistes. Un final ple d’emoció amb tota la gent del públic en peu.

Fent una entrada simbòlica al concert, la nit culminà amb el donatiu de 720 euros per La Marató de TV3. Un concert que ens va ensenyar que la música pot arribar més enllà gràcies a la suma de tots, i com Walt Disney va dir: "si ho pots somiar, ho pots fer".

Santi Riu