28/09/2016
Els Assossegats guanyen el 3r premi en el Concurs Internacional de Castelfidardo

El passat divendres 23 de setembre, el grup Assossegats del Conservatori de Cervera conjuntament amb els grup de percussió de l'Escola de Música de Bellpuig i del Conservatori de Cervera acompanyats pels professors Aleydis Serra, Sònia Peiró i Blai Navarro, van concursar al Premio Internationale de lla Fisarmonica de Castelfidardo a Itàlia.

Castelfidardo ha estat durant tota la setmana, la capital de la música clàssica, contemporània, moderna i  popular gràcies a l’acordió. El concurs PIF va néixer com un trampolí per als joves acordionistes cap al reconeixement internacional. Amb 40 anys de tradició, el concurs compta amb 11 categories dins les quals engloba a totes les edats, diferents estils de música i formats, amb la presència d'un jurat internacional.

La Ciutat de Castelfidardo (Itàlia) està reconeguda mundialment com la ciutat de l’acordió, ja que compta amb més de 30 fàbriques d’aquest instrument.

Els joves músics de Cervera i de Bellpuig, dirigits per Sònia Peiró, varen participar a la categoria L, on poden actuar gent de totes les edats i nivells, des de grups d’alumnes fins a grups professionals. Van ser felicitats pel jurat, que els concedí el tercer premi, tan sols a mig punt dels segons, éssent aquest un grup professional.

Aprofitant el llarg viatge, el grup de músics i familiars acompanyants, varen poder visitar la fàbrica d’acordions Scandalli.