07/02/2018
S’inicien les masterclasses de música catalana de la mà dels millors referents musicals

Xavier Coll, José Enrique Bagaría, Ofèlia Sala, Dani Cubero i Salvador Brotons seran els encarregats d’impartir les classes magistrals sobre guitarra, piano, cant, corda i vent.

Les classes magistrals, adreçades als estudiants dels conservatoris de Grau Professional de Catalunya, es faran als conservatoris de Cervera, Badalona, Tarragona, Granollers i Manresa, són una activitat complementària del Premi BBVA de Música al Talent Individual.

Les sessions, que tindran lloc els mesos de febrer i març, estan coorganitzades per l’Associació de Conservatoris de Catalunya i la Fundació Antigues Caixes Catalanes, amb el suport de BBVA CX.

L’Associació de Conservatoris de Catalunya (ACCat) i la Fundació Antigues Caixes Catalanes, amb el suport de BBVA CX, coorganitzen un cicle de màster-classes adreçades als alumnes dels conservatoris de Grau Professional de Catalunya. Aquesta iniciativa neix com a activitat complementària del Premi BBVA de Música al Talent Individual, que té com a objectiu potenciar la formació musical dels estudiants de grau professional que cursen estudis reglats als Conservatoris Professionals, Centres autoritzats de Grau Professional i Centres Integrats de Catalunya, i ajudar-los en la seva projecció professional.
Les classes que es portaran a terme a conservatoris d’arreu de Catalunya, en concret a Cervera, Badalona, Tarragona, Granollers i Manresa, comptarà amb la participació activa d’un màxim de 15 estudiants i es completarà amb una conferència temàtica associada a la modalitat musical que es treballi a cada sessió oberta al públic. La primera d’elles arrenca el proper dissabte 10 de febrer al Conservatori de Cervera amb en Xavier Coll com a professor de guitarra. La xerrada versarà sobre “Els músics, escoltem prou?”.

El pianista Enrique José Bagaría serà l’encarregat d’aprofundir en aquest instrument el dia 17 de febrer al Conservatori de Badalona. La xerrada posterior reflexionarà sobre la música de Granados i Mompou.

El Conservatori de Tarragona acollirà el dia 24 de febrer la cantant Ofèlia Sala. La conferència abordarà “El cant, de la passió a la professió”.

El dia 3 de març serà el torn de Dani Cubero amb la part de corda, al Conservatori de Granollers. La xerrada aprofundirà sobre l’obra “Vistes al mar” d’Eduard Toldrà.

El Conservatori de Manresa serà l’escenari per la darrera masterclass, el dissabte 10 de març, a càrrec de Salvador Brotons, que ens parlarà sobre el món de la direcció,
composició i pedagogia.